Dámská jízda na Katrin, 1542 m.n.m.

Spontální akce bývají nejlepší. Čtyři ženy, rychlé rozhodnutí a v pátek sedíme v autě a frčíme do Bad Ischlu. V autě nefunguje klima a my hned za Pískem chytneme kolonu. Jsme skoro vařené, ale dobrá nálada nás neopouští. Zchladíme se v Budějkách na zmrzce a pádíme dál. A pádíme více, než je povoleno, tudíž si nás přitom činu vyfotí. Dobrá nálada nás však stále neopouští.

Sjíždíme z dálnice k Traunsteinu. Nádherné panorama hor okolo Traunsee nás vítá. Kocháme se. A to až do chvíle, kdy mi dojde, že jsem doma nechala spacáky a karimatky pro mě a pro Verču. Krve by se ve mě nedořezal. Jdou na mě mrákoty, Verča mě zabíjí pohledem, ale holky dobrá nálada neopouští. Teď už nikde vybavení neseženu. To bude akce. Holky navrhují, že se nějak podělíme.

Tudíž jedeme dál. V Bad Ischlu si vytipujeme místo na spaní. Stavím raději stan, abysme s Verčou nezmrzly. Jířa s Klárou staví za vydatné pomoci přítele na telefonu. Podaří se a jdeme se vykoupat do nedaleké řeky. Je tu plážička jen pro nás. Na dobré spaní si pak otevřeme ještě Pálavu. A jdeme hajan. Místo karimatek pod sebe vrstvíme všechno oblečení, co mám s sebou, a spíme s Verčou narvané pod zapůjčeným jedním spacákem. Jíře kvůli tomu byla celou noc zima a proto se po snídani rozhodnu, že další taková noc nepadá v úvahu. Před nástupem na ferátku jedeme do Sportissima v Bad Ischlu - mají nějakou slevovou akci a proto nakoupím dva letní spacáky.

A pak už hurá na lanovku. Jízda je nádherná - jak stoupáme, vidíme další a další hory. Užíváme si to. Po výstupu vidíme na druhé straně i zasněžené vrcholky Dachsteinu. Po krátkém kochání razíme k nástupu. Je to docela štreka. Asi to, že jsme v horách samotné ženy, vyvoválá v mužích, kteří nás míjejí ochranářské sklony a ptají se, zda jsme v pořádku. No jsme :-)

Pak dorazíme pod feratu. Je tu celkem rušno, ale žádný Václavák. Nalézáme. Lezeme. Verča se v B/C úsecích sekne. Navazuji si jí k sobě, trochu ferátu ucpáváme, trochu hlučíme. Čekám, až Verča setře slzy a lezeme dál. Pouštíme před sebe spousty rychlejších...všcihni, se ptají, zda jsme ok, zda nepotřebujeme pomoc. Patrně je Verči hukot trochu vyděsil. Jsem pyšná na Lišku i Klárku - lezou božsky, jsem pyšná na Verču - překonala krizičku a zbytek odlezla též božsky.

Ferata je super - výhledy, expozice, traverz, hřebínek...Lezeme svým tempem a užíváme si to. Pak vidíme vrchol a na něm spoustu turistů. Fotí si nás - užíváme si to. Jedna paní nám pak přes bluethoot fotky pošle.

Pak se vracíme k chatě, kde si dáváme oběd a pivko s výhledem na Dachstein. Je nám krásně.

Z feraty jsme viděly Schwarzensee a tak se tam jedeme vykoupat. Bohužel pak nenacházíme žádné vhodné místo k zakempení. Rozhodujeme se proto zajet do kempu. Už jsme unavené, ale všechny kempy mají plno. Beru telefon a pár jich obvolávám. Asi čtvrtý má volno, tak tam razíme. Dostáváme volňásky na pláž na Wolfgangsee a jdeme se znovu koupat.

V noci sprchne. Máme v plánu krátkou ferátku s minizoo. Po snídani balíme stany a chceme vyrazit. Ale nejde nastartovat. Večer jsme zapoměly chvilku svítit světla a toto je následek. Kabely nemáme. Ale v kempu se najdou naši záchranci - jeden zapůjčí kabely, druhý přistaví auto a vyrážíme za naším druhým cílem je Brustwand KT.

Dále lehčí i těžší variantu a vysápeme se na vrcholek odkud je nádherný výhled na Wolfgangsee.

Dole pak pozorujeme zvířata v minizoo. Je horko, před cestou se chceme zchladit. Přejedeme proto k Mondsee. Tady se dá ze všech jezer asi nejlépe najít volné parkování a koupání bez placení. Voda je průzračná a příjemná. Po koupeli vyrážíme domů.

Byl to nádherný víkend plný ženské energie. A právě proto, že se událo tolik zádrhelů a my je všechny zvládly vyřešit, velmi mě to obohatilo. Mnohem víc, než kdyby vše šlo jako po másle. Nezapomenutelný víkend, kdy jsme si se vším dokázaly poradit. Ženy sobě!